Pages

Thursday 21 January 2016

KFC Ayam Kicap Meletup kembali ! Sedap ke?

Assalamuamulaikum..

Alhamdulillah, syukur dan selawat..
Aku aka Abak ready ke restoren KFC

Baru semalam aku terlihat iklan KFC ayam kicap dalam facebook, teringin nak rasa sebab dah lama tidak rasa. Tidak salah aku tahun lepas bulan 7 aku makan KFC ayam kicap ni. Dua tiga kali jugak, he he he he. So, mungkin disebabkan lama tak rasa, aku pergi juga KFC berdekatan untuk merasanya. Harga satu set  RM 11.95 sahaja, tapi dulu rasa tak sampai RM10. Mungkin set kali ini lebih mahal sebab disertakan dengan nasi yang unik.

Makanan pertama yang aku suap kedalam mulut ialah nasi, serius rasa macam nasi dagang tetapi lebih sedap. ha ha ha. Makan tanpa kuah tetap sedap. Bila dah rasa nasi tu memuaskan, aku terus la makan ayam tapi suapan pertama tu mengecewakan aku, rasa masin dan tak macam dulu. Mungkin mulut aku kot waktu tu, aku pun makan la lagi. Dan ternyata bukan taste aku dah. Aku rasa inilah kali pertama dan terakhir aku makan keluaran ayam kicap meletup KFC kali ni. Lain orang lain citarasanya, hampa rasa hati.

Apapun, aku menunggu kejutan seterusnya dari KFC Malaysia, In Shaa Allah.

 
Set Ayam Kicap Meletup : RM 11.95



 
Nasi

Coleslow

Ayam Kicap

Air 7up

5 comments:

Aqilah Azmi said...

ala masin ke abak?
thanks share hihi takjadi nk gi try huhuhu

paridah said...

ayam berkicap mestilah masin sedikit kot.

Jobdirumah Buat Duit said...

Baru nak cuba. Masin sebab kicap dia kot.

OhPanduan said...

Nampak sedap. Nak cuba juga nanti.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya. Kalau masin kena fikir dulu agaknya nanti.