Pages

Monday 9 November 2015

Hari yang memenatkan...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, syukur dan selawat..

Aku mulakan coretan aku bermula jam 6.00 petang semalam, aku berbelah bahagi sama ada nak balik kampung ke tak ? Umi aku dah tanya lagipun cuti study week masih ada 10 hari. Fikir-fikir balik jugak la, aku mintak afnan hantar aku ke stesesn bas kajang pukul 6.10 dan sangat berharap masih ada tiket pulang ke kampung malam tu. Sampai ke stesen bas aku terus ke kaunter, hampeh semua dah habis tiket.  Berjalan tunduk aku, tetiba ada abang tanya nak balik mana dik? Aku jawab dengan nada yang pasrah dah macam tak ada harapan, " Pasir mas, bang".. Alhamdulillah, rupanya abang tu ada simpan tiket lebih dan jual dengan harga RM55, walaupun harga asalnya RM50. Tapi aku tak kisah sangat janji aku boleh balik. 

3 jam tunggu bas, tempat duduk aku belakang sekali. Dah la kurang selesa, bergoyang je rasa. Dah pening kepala aku, nak tidur pun tak boleh. Biarlah, asal dapat balik kampung, ayat pujuk hati.. Kikikiki..

Sampai di destinasi, jumpa pulak junior-junior sekolah menengah dan panjang pulak sembangnya. Sampai rumah, pagi-pagi lagi adik bongsu aku mengada-ngada, terpaksa jadi pengasuh walaupun mata dah tak boleh nak buka. Lepas tu, umi ajak aku pergi umah nenek. Walaupun rasa penat, permintaan seorang ibu memang kena tunaikan. Lepas balik umah nenek, adik-adik ajak pergi beli barang-barang keperluan di bandar, aku ikutkan aje. Banyak pulak duit poket aku habis.. sob sob sob..


Aku dengan Yuyum, adik ketujuh

Selfie sikit...kikiki

Budak banyak kereneh.. hampeh layan... oppss..

Aku lagi... kalau nak termuntah.. mohon sediakan plastik ... kui3

Tunggu budak-budak ni, senyum walaupun penat,..

Shoping... kikii


Malamnya pulak, abah ajak keluar makan biarpun perut aku dah nak pecah, buncit dah. Alhamdulillah, ada jugak masa untuk bersama walaupun aku dah memang penat. Dan malamnya sebelum tidur, sempat pulak aku taip diari aku disini. Selamat malam.


Layan ABC dulu,,

Makan simple-simple je..

2 comments:

kakitravelkhairuddin.blogspot.com said...

kasihannya...

Mizz Aiza said...

Penat tu, kena rehat.. Berapa umur adik abak? Comel dia..